Teman Paling Bagus..

Argh.. Boring..
Sendirian aku kadang kala dan kebiasaanya selalu dilanda rasa dan perasaan begini..
Nak lelap? argh.. tak mengantuk.. Nak keluar?? hurm lagi lah boring..
Kawan? Ada, tapi kadang kala berilah sedikit masa kat diorang, sian kat diorang ngan kerja - kerja diorang..
Hurm, ubat yang paling bagus untuk merawat perasaan ini adalah membaca! Yes!, membaca!
Tak perlulah aku mengkhutbah manfaat dan faedah membaca, tak kisahlah apa bahan bacaan sekali pun.
Ini antara hobi aku bila takda sibuk sangat, sementara tunggu bas, lrt atau mana-mana aku pergi, masa teluang aku pun terisi dgn kerja mudah.. korang bayangkan apa jadi kat korang kalau korang tak membaca?
tapi aku selalu membaca buku-buku tentang self improvement. antara koleksi terbaik aku yang aku tak jemu-jemu membaca adalah ini..
dan juga dibawah ni...


banyak lagi buku-buku rujukan dalam simpanan aku yang cukup aku sayang.. macam buku yang banyak membantu aku seperti buku ini..
dan buku ini..

Yeah, tak perlulah aku nak huraikan apa yang terkandung dalam pembacaan ini, anda nak tahu, anda perlu membaca.. Membaca Menjana Minda, Bangsa Membaca, Bangsa Mulia, dan Ilmu Memartabatkan Bangsa. Korang tanamkan sifat suka membaca ea.. Kalau anda tak memupuk untuk diri anda sukakan membaca, bagaimana anda nak suruh anak atau adik beradik anda supaya membaca.. Anda role model terbaik untuk mereka.tetapi anda perlu mencari teman yang paling bagus untuk anda melakukan semua ini!- Betulkan yang biasa, Biasakan yang betul.